środa, 23 września 2020

Haftowana ikona. Matka Boska z Dzieciątkiem.

Bardzo podobają mi się ikony i zawsze chciałam mieć ikonę w domu. Postanowiłam więc taką sobie wyhaftować 🙂  A właściwie dwie, dla moich dzieci. Pierwsza na tapecie to ikona Matki Boskiej Włodzimierskiej, przedstawiająca Maryję z dzieciątkiem Jezus na ręku. Druga, którą mam w zamyśle, to ikona Świętej Rodziny. 
To pierwszy taki skomplikowany (dla mnie) haft z dużą ilością krzyżyków. Jest sporo podobnych kolorów. Już musiałam spruć kilka rzędów, ale dam radę 😉 
Haftuję na kanwie DMC 16, więc obraz będzie niewielki, ale gdybym miała decydować kolejny raz, chyba byłaby to kanwa 14. Używam muliny DMC, jednak jestem trochę zawiedziona, że kolory są takie ciemne. Na wzorze obraz jest wyrzuty półkrzyżykami, nićmi retors mat i wygląda lepiej. No cóż, zobaczymy jaki będzie mój,  po skończeniu.
 




1 komentarz:

  1. Zapowiada się piękna praca. Czekam na efekt końcowy, choć zdaję sobie sprawę z tego, ile czasu wymaga wyszycie takiego wzoru. A ikona Świętej Rodziny jest mi bliska.

    OdpowiedzUsuń